"INNY, ZNACZY GORSZY?"- UDZIAŁ MŁODZIEŻY ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W WITKOWIE W WARSZTATACH ORGANIZOWANYCH PRZEZ STAROSTWO POWIATOWE W GNIEŹNIE
11 grudnia klasy: II LO i II TŻiUG oraz TI, wraz z opiekunami- K.Popielec-Sturmer, M.Szelejewską, D.Rybińską i P.Olszewskim, uczestniczyły w jednodniowym wyjeździe studyjnym do Muzeum Auschwitz-Birkenau- byłego nazistowskiego obozu koncentracyjnego i zagłady. Celem wyjazdu było nie tylko zwiedzenie KL I w Oświęcimiu i KL II w Brzezince, ale również ukazanie młodzieży funkcjonowanie mechanizmów dyskryminacyjnych na przykładzie losu więźniów obozu koncentracyjnego. Projekt miał na celu uwrażliwić młodych ludzi na postrzeganie każdego człowieka jako jednostki, uświadomić, jak należy wystrzegać się uogólniających stereotypów na temat danych grup społecznych, etnicznych i narodowości. Celem wyjazdu nie było rozbudzanie nienawiści do oprawców tylko uświadomienie, jak błędna ideologia i fanatyzm są zjawiskami zgubnymi dla budowania wizerunku i osobowości człowieka. Miejsce pamięci narodowej budzi w każdym zwiedzającym zadumę nad losem ludzi, którzy cierpieli za pochodzenie, religię i wyznawane idee. Młodzież miała okazję zobaczyć bloki więzienne, poznać historię więźniów przebywających w obozie i ich ciężkie warunki pracy. Przewodnik przybliżył zwiedzającym nie tylko statystyki, ale również uświadomił, że to „Ludzie ludziom zgotowali taki los”. W ciszy i skupieniu uczniowie oddali hołd pomordowanym w okresie wojny i okupacji na terenie obozu koncentracyjnego. Blok, w którym znajduje się tablica SHOAH, wzbudził głęboką refleksję. Nie potrzeba rekwizytów obrazujących rozmiar tragedii narodu żydowskiego. Białe ściany i tylko w jednej sali olbrzymia księga z zapisem imion pomordowanych Żydów są bardzo wymowne. Z kolei w innym pomieszczeniu projekcja multimedialna przypomina ,że jest to historia minionego wieku i nie powinna nigdy więcej się powtórzyć. Na terenie byłego obozu koncentracyjnego w Brzezince uczestnicy wyjazdu zwiedzili z kolei drewniane baraki więzienne i poznali zasady selekcji więźniów, pracę komando Kanada i dramatyczne warunki życia w barakach pozbawiających ludzi intymności, odpoczynku i prawa do godnego życia. W dalszej części projektu młodzież uczestniczyła w warsztatach „Inny, znaczy gorszy?” organizowanych w Międzynarodowym Domu Spotkań Młodzieży w Oświęcimiu. Celem tych warsztatów było poznanie i interpretowanie podstawowych praw człowieka zapisanych w Karcie Podstawowych Praw Unii Europejskiej. Mieli okazję poznać relacje osób, które spotkały się z przejawami dyskryminacji, obejrzeć wywiad z żoną Tadeusza Borowskiego- autora „Opowiadań” obozowych. Podsumowaniem projektu była dyskusja na temat przejawów antysemityzmu, rasizmu, ksenofobii i szowinizmu oraz uzasadnianie potrzeby przeciwstawiania się tym zjawiskom we współczesnym świecie. Warsztaty w Międzynarodowym Domu Spotkań Młodzieży w Oświęcimiu poprowadził pan Maciej Walery-Inspektor Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji Starostwa Powiatowego w Gnieźnie. Był on jednocześnie koordynatorem całego projektu.
Kliknij Galeria
Dnia 20.12.2017r. odbyły się I Mistrzostwa Szkoły w Counter Strike 1.6. Do rywalizacji o tytuł najlepszej drużyny szkolnej przystąpiło 6 drużyn w składzie pięcioosobowym z klas I TI, IITI, IILO, IIILO, IVTI, IIITI, IBS, IIITŻ. Od samego początku była zacięta walka o każdy punk. Poniżej przedstawiamy drużyny które znalazły się w zwycięskiej trójce.
I MIEJSCE zdobyła grupa: GANG ŚWIERZAKÓW w składzie:
• Mikołaj Szymański
• Dawid Pachuta
• Karol Kozłowski
• Adrian Horn
• Szymon Paluch
II MIEJSCE zdobyła grupa: GTKJ w składzie:
• Kacper Orchowski
• Bartosz Galicki
• Dominik Wieczorek
• Bartosz Kaczmarek
• Alan Jastrzębski
III MIEJSCE zdobyła grupa: SILVER FIVE w składzie:
• Patryk Dżygała
• Krzysztof Dobrzycki
• Oskar Pietrzak
• Mateusz Zieliński
• Maurycy Kiełczewski
Sara Strzelecka zwyciężczynią Powiatowego Konkursu Fotograficznego „SIŁA PRZYRODY”. Ideą konkursu ogłoszonego przez Wydział Ochrony Środowiska Powiatu Gnieźnieńskiego było udokumentowanie piękna przyrody, walorów i miejsc cennych przyrodniczo oraz możliwości jej wykorzystania dla OZE. Ponadto propagowanie edukacji ekologicznej na terenie powiatu gnieźnieńskiego w zakresie ochrony środowiska, przyrody i klimatu, przeciwdziałanie zanieczyszczeniom i promocja OZE. Był to konkurs przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych i studentów uczelni wyższej. Komisja w składzie: -wicestarosta Jerzy Berlik, -dyrektor Wydziału Ochrony Środowiska - Magdalena Musiałowicz, -dyrektor Wydziału Kultury, Sportu, Turystyki i Promocji – Marcin Makohoński, -znany gnieźnieński fotograf- Waldemar Stube, rozstrzygnęli, która praca najtrafniej i najciekawiej ujęła otaczający nas świat. Spośród 25. nadesłanych na konkurs , pierwsze miejsce zajęły dwie prace fotograficzne- Sary Strzeleckiej z Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Witkowie i Weroniki Olejniczak z I LO w Gnieźnie. Gratulujemy Sarze tak zaszczytnego osiągnięcia. Zwyciężczyni jest uczennicą klasy II Technikum Informatycznego w Witkowie. Sara pasjonuje się fotografowaniem od kilku lat. Zawsze inspirowała ją przyroda i jej tajniki, bo kryje w sobie magię, której nie sposób dostrzec okiem laika. Uczennica brała udział w wielu konkursach, ale jest to jej pierwsza poważna wygrana. Sara pragnie udostępnić swój dorobek fotograficzny koleżankom i kolegom w szkole, dlatego jest w trakcie przygotowania wystawy.
Czytaj więcej...
Tradycją szkoły są coroczne wyjazdy na Jarmark Bożonarodzeniowy w Niemczech. W tym roku, 8 grudnia Joanna Pustelnik, Beata Soszyńska-Pudło, Krystyna Popielec-Stürmer, wraz z grupą młodzieży Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Witkowie, podziwiały feerię barw, migocących lampek oraz atrakcji świątecznych na najstarszym w Niemczech Jarmarku Bożonarodzeniowym w Dreźnie. Świąteczne atrakcje poprzedziło zwiedzanie miasta. Uczestnicy wycieczki zobaczyli Stare Miasto ze znanym na całym świecie okazałym architektonicznym klejnotem Drezna, jakim jest Zwinger – późnobarokowy zespół architektoniczy znajdujący się w centrum miasta. Jest zaliczany do najbardziej znaczących budowli późnego baroku w Europie. Zwinger jest licznie zdobiony polskimi i saskimi symbolami związanymi z królem Polski Augustem II Mocnym, wielkim księciem litewskim, elektorem Saksonii i arcymarszałkiem Świętego Cesarstwa Rzymskiego . W szeregu atrakcji zobaczyli trzy Bożonarodzeniowe Jarmarki z pięknym bajkowymi stylizacjami, wszyscy poczuli atmosferę zbliżających się świąt i mogli kupić upominki dla najbliższych. Jarmark Struclowy zalewał morzem świateł i przenosił zwiedzających w czasy średniowiecza. Można było zobaczyć oprócz połyskujących ozdób świątecznych różne rodzaje ciast i ciasteczek, tradycyjnie wypiekany Chrissttollen. Panująca w mieście niezapomniana atmosfera, z krzątającymi się przy swoich kramach sprzedawcami słodkości, oferującymi swoje wyroby artystami ludowymi, a także bogactwem drewnianych ozdób rudawskich, czy dziadków do orzechów, kreuje niepowtarzalny, magiczny nastrój. Wyjazd ma walory kulturowe, ale jest jednocześnie sprawdzianem umiejętności porozumiewania się w języku niemieckim. Krystyna Popielec-Stürme
Czytaj więcej...
Raport ewaluacyjny projektu “Praktyczne umiejętności uczniów techników krokiem do kariery w branży IT”
Broszura poprojektowa
Praktyczne umiejętności uczniów techników krokiem do kariery w branży IT” to projekt edukacyjny realizowany w polsko-greckim partnerstwie na rzecz rozwoju szkolnictwa zawodowego i inicjatyw dla uczniów szkół technicznych i zawodowych, uczących się na kierunku technik informatyk. Chęć realizacji niniejszego projektu wynikała przede wszystkim ze zidentyfikowanych potrzeb uczniów szkół zawodowych w zakresie wspierania rozwoju osobistego i zawodowego w wymiarze europejskim, zdobywania praktycznej wiedzy w zakresie informatyki, nauki branżowego języka informatycznego, motywowania uczniów do nauki i rozwoju zawodowego, zapobiegania wypadnięciu uczniów z systemu edukacji, uatrakcyjnienia procesu kształcenia, ułatwienia równego dostępu uczniom będącym w niekorzystnej sytuacji i mniejszymi szansami w porównaniu z rówieśnikami. Projekt miał za zadanie uświadomić wszystkim uczestnikom potrzebę uczenia się przez całe życie, a także zwiększyć praktyczne umiejętności uczniów w obszarze IT, w tym tych związanych z zarządzaniem usługami informatycznymi.
Czytaj więcej...